Islamic Widget

PEMBACA

Tuesday, January 19, 2010

NOSTALGIA 2004

Tahun 2004 bagi saya adalah tahun yang penuh kenangan suka-duka bagi saya. Tahun yang paling manis bagi saya kerana mendapat anugerah pelajaran diraja, anugerah pelajar terbaik akademik dan terbaik ko-kurikulum kuliyyah IRKHS dalam konvokesyen UIAM 2004.

Dengan wang RM4000 hadiah daripada anugerah-anugerah tadi, RM3000 saya berikan kepada abah untuk membesarkan rumah kami yang kecil untuk adik-beradik yang agak ramai.

Alhamdulillah, mungkin sudah rezeki saya dan keluarga. Mungkin kerana hasrat murni dan ikhlas saya untuk menggembirakan mak dan abah. Dapatlah mereka merasa makan di hotel 5 bintang kerana anugerah tadi.

Tahun yang paling pahit kerana banyak dugaan yang melibatkan rasa hati. Semuanya masih segar dalam ingatan, cuma rasa hati itu semakin hilang...

Tuhan memberikan hambaNya rezeki yang tidak disangka-sangka, cuma hambanya sering alpa dan lupa untuk bersyukur dengan meninggalkan segala larangan dan mengerjakan segala suruhan demi mendekatkan diri kepadaNya.

Ya Allah, sesungguhnya Engkau dekat...ampunkan aku kerana semakin jauh...jauh dariMu.
Ya Allah berikan kami kekuatan menjadi hambaMu yang dekat.

No comments: