Islamic Widget

PEMBACA

Thursday, November 26, 2009

Zuhair 4/6 Bulan

Pada 18.11.2009 genap umur Zuhair 4 bulan. 4Bulan umur sebenar dan 6bulan umur lahir. Beratnya pula 5.6kg pada 16.11.2009. Mungkin hari ini 26/11 sehari sebelum raya Haji/Korban beratnya sudah mencecah 6kg.

Alhamdulillah, Zuhair sudah boleh meniarap. Menunjukkan dia mempunyai perkembangan bayi normal walaupun dilahirkan ketika masih 29 minggu dalam kandungan. Sebenarnya dia sudah pandai membalikkan dirinya sendiri pada 20.11.2009.

Dia memang semakin lasak dan aktif tapi manja. Masih mahu tidur bersama ummi. kalau ummi bangun, dia juga pasti terjaga. Pendek kata 24jam masih perlu bersama. Namun senyum dan ketawa serta sembang-sembangnya pengubat kepenatan. Dia suka jika kita berbicara dan melayannya setiap masa. Biasalah .....seperti bayi-bayi lain juga.

satu tabiatnya yang masih tidak berubah ialah ketidakmahuannya pada botol susu. Masuklah air masak ke, susu ke ape ke, dia akan mengamuk. Dia hanya nak susu badan. Ummi dah tak tahu nak buat macamana. Macamana nak buat PHD nanti. 1 Disember ummi dah mula cuti belajar. Moga-moga Tuhan mudahkan. Amin.

1 comment:

Anonymous said...

Assalamualaikum warahmatullah zu, Good luck for ur Phd... Semoga berjaya ..Amin Ya Rabbal Alamin.. from Kak Ad